Rättviks Simförening

Träningsgrupper

• T grupperna - Teknik gruppen (steget efter simskola): Verksamhet för barn i åldern ca 7 år och uppåt, som genom lek och målrelaterade övningar, vidareutvecklar grunderna i de fyra simsätten, utifrån varje individs egna förutsättningar, med slutmålet kunna tävla och simma för välmående.
  • D grupperna - Medley gruppen: Lära sig simträna. För dig som vill fördjupa och utveckla din teknik i de fyra simsätten. Teknik är fokus. Skapa gruppkänsla. Introducera Utmanaren.
  • C gruppen: Träna för att tävla. Utveckling av de fysiska egenskaperna bakom prestationen. Utveckla kondition och uthållighet. Viktigt att simmaren uppnått god koordination, motorisk och teknisk färdighet i tidigare utvecklingsfaser (Teknik och Medley gruppen).
  • B gruppen: Träna för att prestera. Ökad träningstid. Utveckling till personligt utformad träning med uppföljning.
En bild

Publicerad: 2022-07-01